• çok satan kitaplar
  • kitap
  • yeni çıkan kitaplar
  • harry potter kitap
  • modern dünya klasikleri
  • kral şakir kitap
  • 50 TL Üzerine + %10 İndirim!...
  • 50 TL üzeri kargo bedava!
  • Whatsapp ile sipariş vermek için tıklayınız
  • Kapıda Ödeme Hizmet Bedeli 6 TL 'dir.
  • Kargo ücretini ödeyen ürünler için tıklayınız
  • Yaz Fırsatları 9 Kitap 29,90 TL Satın Al
  • Tüm Siparişlerde Defter Hediye

Dikenler Sarayı

0,00
İndirim Oranı : %20 İndirim
Fiyat : ₺14,81
İndirimli : ₺11,85

"Gölün tuzdan kadehi Sızmış oraya gezgin gece Yankının kovuğu, Camdan okları güneşin İki ay mı var gökte? Biri daldaki kuşun gözü." Kadir Aydemir’in "Oradan, Uzaktan" başlıklı şiirini okuduğumda, şaşırtıcı bir olup bitmişlik duygusu yaşadım. Sessiz, ama kendilerini duyuran şiirlerdi önümdeki toplam. Sözü alabildiğince damıtıyor, bir anlamda eksiltiyor, doğrudan imgenin bilinçdışı anlamına ulaşmayı istiyor görünüyor Aydemir. Derrida’nın "şiire özgü" (poematique) diye tanımladığı olguyu fark etmişe benziyor. "Ne kadar güzelsiniz! dedim Mısır püskülüne." Hepsi bu işte. Küçük, gündelik ayrıntıları kullanıyor elbet, ama o bildik, öyküsel ayrıntıyı silerek kullanıyor. "Ölüm: Kapının önünde, Ne çok ayakkabı!" Dramatik gerilimi olağanın, sıradanın içine yerleştiriyor şair: "Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!" Okur yazacaktır öykünün gerisini ya da öncesini. Şiirin anlatmadığında, söylemediğinde, bir ayrıntıda değinip geçtiğindedir asıl gerilim. Gerçekten de Aydemir, bir olguyu, bir duyguyu, bir nesneyi doğrudan tanımlamıyor, betimlemiyor; bir izlenim uyandırıyor sadece, birebir karşılığı olmayan bir izlenim... Ataç, çok yıllar önce, bir yarışmada "zarını" Turgut Uyar için atmış ve Uyar, Türk şiirinin doruklarından biri olmayı başarmıştı. Şiir, nankör bir sanattır. Kimi zaman insanı bırakıp gider. Birçok şair farkına varmaz ama bunun. Dileğim, Aydemir’in ve şiirin birbirini terk etmemesidir. Attığımız zar, Türk şiirine iyi bir şair kazandırmış olsun. -Ahmet Oktay-

Yitik Ülke Yayınları
"Gölün tuzdan kadehi Sızmış oraya gezgin gece Yankının kovuğu, Camdan okları güneşin İki ay mı var gökte? Biri daldaki kuşun gözü." Kadir Aydemir’in "Oradan, Uzaktan" başlıklı şiirini okuduğumda, şaşırtıcı bir olup bitmişlik duygusu yaşadım. Sessiz, ama kendilerini duyuran şiirlerdi önümdeki toplam. Sözü alabildiğince damıtıyor, bir anlamda eksiltiyor, doğrudan imgenin bilinçdışı anlamına ulaşmayı istiyor görünüyor Aydemir. Derrida’nın "şiire özgü" (poematique) diye tanımladığı olguyu fark etmişe benziyor. "Ne kadar güzelsiniz! dedim Mısır püskülüne." Hepsi bu işte. Küçük, gündelik ayrıntıları kullanıyor elbet, ama o bildik, öyküsel ayrıntıyı silerek kullanıyor. "Ölüm: Kapının önünde, Ne çok ayakkabı!" Dramatik gerilimi olağanın, sıradanın içine yerleştiriyor şair: "Kapının önünde,Ne çok ayakkabı!" Okur yazacaktır öykünün gerisini ya da öncesini. Şiirin anlatmadığında, söylemediğinde, bir ayrıntıda değinip geçtiğindedir asıl gerilim. Gerçekten de Aydemir, bir olguyu, bir duyguyu, bir nesneyi doğrudan tanımlamıyor, betimlemiyor; bir izlenim uyandırıyor sadece, birebir karşılığı olmayan bir izlenim... Ataç, çok yıllar önce, bir yarışmada "zarını" Turgut Uyar için atmış ve Uyar, Türk şiirinin doruklarından biri olmayı başarmıştı. Şiir, nankör bir sanattır. Kimi zaman insanı bırakıp gider. Birçok şair farkına varmaz ama bunun. Dileğim, Aydemir’in ve şiirin birbirini terk etmemesidir. Attığımız zar, Türk şiirine iyi bir şair kazandırmış olsun. -Ahmet Oktay-
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 63
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2013
ISBN
9789944362764
Sayfa Sayısı
63
En / Boy
13,5 / 19,5
Cilt Tipi
Ciltsiz
Basım Dili
Türkçe
Kağıt Cinsi
2. Hamur
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
3.2013
Benzer Ürünler